Als er
iemand ook een
leuk lijstje heeft met zijn of haar ' 10 a 15
favorieten'
daarvan,dan plaats ik dat 'lijstje' ook hieronder mocht men dat leuk
vinden.
Het doel is zoveel mogelijk lijstjes, het is tenslotte december en de
lijstjes van bijvoorbeeld Nick
Hornby, Leo Blokhuis,OOR,HUMO,NME enz
daar verheug ik me altijd erg op,vandaar! ;-)
lijstjes (soon
more):
beste platen 2006:
SWANZ
:
1.my
brightest
diamond-bring me the workhorse.
2.xiu xiu-the airforce.
3.eels-live at town hall.
4.leonard
cohen-soundtrack(diverse artiesten.)
5.nick
cave&warren ellis-soundtrack,the proposition.
6.roque's
gallery-pirate ballads&sea songs&chantey's.
7.cansei der ser
sexy-css.
8.the veils-nux
vomica.
9.joan as
policewoman-real life.
10.thom yorke-the
eraser.
11.keith
caputo-hearts blood on your dawn.
12.the mars
volta-amputechture
13.charlotte gainsbourg-555.
14.sparklehorse-dreamt for
lightyears...
15.red hot chili peppers-stadium arcadium.
CALEIDOSCOOP(J-W):
1.iliketrains-progess+reform.
2.eleni karaindrou-elegy of the uprooting.
3.johann johannsson-ibm1401.
4.greg haines-slumber tides.
5.mat elliot-failing songs.
6.many fingers-our worn shadow.
7.modern institute-excellent swimmer.
8.mari boine-idjagiedas/in the hand.
9.iva bittova/vladimir gotar-mater.
10.frederic truong-apres l 'ete.
11.svarte greiner-knive.
12 max richter-songs rom before
13.fern knight-music for witches and a.
14.mogwai-mr beast.
15.the blackheart procession-the spell.
16.leafcutter john-the forest and the sea.
17.a naifa-3 minutos.
18.beirut-gulag orkestar.
19.black ox orkestar-nisht azoy.
20.the konki duet-mountain mouton.
beste platen aller tijden:
SWANZ
1.the cure pornography.
2.swans the burning world.
3.counting crows-august and everything after.
4.gavin friday-each man kills...
5.pixies-surfer rosa.
6.joy division- heart and soul.
7.nirvana-mtv unplugged in new york
8.the cure- faith.
9.lou reed&john cale-songs for drella.
10.john frusciante-niandra lades...
11.nick cave-murder ballads.
12.yann tiersen&shannon wright-titelloos.
13.radiohead-ok computer.
14.neutral milk hotel-aeroplane over the sea.
15.swans-white light from the mouth...
beste tv series:
the sopranos
bij nader inzien
tijd van leven
james herriot
the house of elliott
the office +
kerstspecial.
swiebertje (nostalgie.)